Поради вчителя-логопеда щодо роботи з гіперактивними дітьми
Поради вчителя-логопеда щодо роботи з гіперактивними дітьми
-
- У своїх взаєминах з дитиною підтримуйте позитивну установку. Хваліть її щоразу, коли вона на це заслужила, помічайте успіхи.
- Уникайте повторення слів «немає» і «не можна».
- Розмовляйте стримано, спокійно, м’яко.
- Дотримуйтесь чіткої структури заняття. Варта наперед повідомляти дітям про види роботи, які будуть наступними.
- Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
- Завдання повинні бути простими і конкретними («почисти зуби, а тепер одягайся», а не «збирайся до школи».
- Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
- Уникайте скупчення людей. Перебування на конкурсах, змаганнях, групових заняттях і т.д. складно переживає дитина; наступає перезбудження, а відтак порушення поведінки.
- Під час ігор обмежуйте дитину лише одним партнером. Уникайте неспокійних, галасливих друзів (сусідів за столом).
- На робочому місці дитини (і в кімнаті) має бути якомога менше предметів. Речі повинні бути складені так, щоб не відволікати увагу.
- Зробіть усе можливе для підвищення самооцінки дитини, адже через дефіцит уваги вона може неправильно розуміти вказівки та іншу інформацію, тому всі навколо безупинно її виправляють.