Хто такі діти з ООП?
Хто такі діти з ООП? Це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту
(ЗУ «Про освіту»).
До категорії осіб з особливими освітніми потребами, які потребують додаткової підтримки під час освітнього процесу, належать:
особи з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарата; хворобами нервової системи; затримкою психічного розвитку, інтелектуальними порушеннями, складними порушеннями мовлення (у тому числі з дислексією); іншими складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами спектру аутизму);
Завдання команди супроводу:
збір інформації (про дитину та її родину);
розроблення ІПР (індивідуальна програма розвитку);
методична підтримка (дітей і батьків);
консультативна робота з батьками дітей з ООП;
інформаційно-просвітницька робота у ЗДО.
Характеристики команди психолого-педагогічного супроводу дитини із ООП:
Сумісне бачення;
Відданість ідеї сумісної роботи (результат залежить від всієї команди) ;
Взаємопов’язаність;
Загальна відповідальність.
Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП (ЗСО):
Постійні учасники:
директор або заступник директора з НВР;
вчитель початкових класів (класний керівник);
вчителі;
асистент вчителя;
практичний психолог;
соціальний педагог;
вчитель-дефектолог;
вчитель-реабілітолог;
батьки дитини з ООП.
Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП:
Залучені фахівці:
медичний працівник закладу освіти;
лікар;
асистент дитини;
спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.
Одна із основних умов успішного навчання дітей з ООП – індивідуальна програма розвитку – документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з ООП, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання (Закон України «Про освіту», прийняття від 05.09.2017 р.).