A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

Дислектик у класі. Що робити вчителю?

Згідно статистики, в кожному класі може бути 1-2 дитини з труднощами в навчанні і не завжди вчитель знає які методи навчання та контролю знань можна застосовувати для навчання таких дітей.

Отже, що може зробити вчитель зі свого боку (враховуючи реалії української школи), щоб допомогти дитині в навчанні?

Насамперед, потрібно пам’ятати, що найкраща ситуація, в якій дитина зможе подолати свої проблеми з навчанням без тривоги та стресу заключається в узгодженій роботі трьох складових: учень-вчитель-батьки.

- Вчителю потрібно тісно співпрацювати з батьками і прислухатися до їх порад, адже саме батьки найкраще знають свою дитину;

- Не потрібно змушувати дитину читати вголос при всьому класі;

- Під час контрольних робіт дозволяти дитині усні відповіді замість письмових або навпаки – письмові замість усних;

- Не викликати до дошки, особливо, якщо дитина не має бажання, в підлітковому віці це може підвищувати тривожність дитини, через страх помилок і осміяння однокласниками;

- В старшій школі дитині з труднощами в навчанні можна запропонувати кілька варіантів контролю знань: усно, письмово чи тести;

- Давати більше часу на виконання контрольних робіт;

- Створювати «ситуації успіху» для дитини.

Таким чином дитина мотивується до навчання. Якщо постійно ставити дитині низькі оцінки, вона просто «махне рукою» на навчання, зневіриться у своїх силах.

- Критерії оцінювання. В початковій школі зараз немає традиційного оцінювання, але в середній та старшій школі оцінювання за 12-бальною системою, і більшість вчителів старшої школи ще незнайомі із принципами інклюзивної освіти, а велика кількість дітей з дислексією не мають статусу дитини з ООП, але все одно, потрібно враховувати особливості дитини при її оцінюванні.

Розглянемо ситуацію дитини з дисграфією. При написанні диктанту дитина робить в ньому 21 помилку (згідно критеріїв оцінювання це 1 бал за 12-ти бальною шкалою), дитина багато займається, проходить курс корекції протягом 8 місяців, тяжко працює, після цього пише диктант в якому вже 11 помилок і згідно критеріїв оцінювання це 3 бали. З точки зору вчителя прогресу майже ніякого, тому що дитина все ще знаходиться на початковому рівні, АЛЕ для дитини це істотний прогрес, вона майже на 50% зменшила кількість помилок, завдяки наполегливій праці!

При оцінюванні дітей з дислексією порівнюйте її досягнення нинішні з досягненнями минулими і пам’ятайте про «ситуацію успіху».

І, наостанок, пам’ятайте, що у дитини труднощі з навчанням не тому, що вона лінується чи має недостатній рівень інтелекту, а тому що вона НЕ МОЖЕ вчитися традиційними методами навчання і потребує додаткової допомоги дорослих.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора