Розвиток графічних навичок у дітей з ПОРА
Розвиток графічних навичок у дітей з ПОРА
- Роботу починають із найпростіших графічних вправ, які сприяють розвитку дрібної моторики і координації рухів руки, зорового сприймання і уваги;
- прямі горизонтальні і вертикальні лінії в обмеженому просторі ритмічні коливні рухи, хвилясті лінії в горизонтальному і вертикальному намрямках;
- обвести малюнок, намалювати, заштрихувати картинку за точками ( штриховка є засобом розвитку узгоджених дій зорового і рухового аналізаторів і укріплення рухового апарату руки, розмальовування малюнків передбачає різні види штрихування, які забезпечують поступовість у розвитку і укріпленні дрібної мускулатури кисті руки, відпрацювання координації рухів);
- далі завдання ускладнюється: змальовування фігур різної складності, продовження узорів, перемальовування малюнків;
- проводиться робота у зошитах у велику клітинку ( так як малювання по клітинках дрібних і точних рухів, а також створює умови для розвитку орієнтування у мікропросторі. ) ;
- корисним є використання зорових диктантів. Діти вчаться уважно розглядати малюнки, що їм показують, відтворювати їх по пам’яті, викладаючи із паличок, а потім замальовувати олівцями;
- найскладніше – графічні диктанти. Вони потребують сформованості у дитини вміння будувати свою діяльність за словесною інструкцією, самостійно продовжувати виконання поставленого завдання, добре розвиненого просторового орієнтування.