Розподіл обов'язків учителя, асистента вчителя щодо діяльності, яку вони виконують разом
Обов'язки вчителя |
Спільна робота вчителя й асистента вчителя |
Обов'язки асистента вчителя |
Оцінювання Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, зокрема, зООП |
• Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони. • Відвідувати зустрічі зі складання ШП, ІПР |
Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП. Відвідувати зустрічі зі складання ШП, ІПР |
Розробка програми Розробити програму навчання на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути альтернативи |
• Обговорити бажані результати для учня. • Обговорити освітні, поведінкові та емоційні завдання. • Участь у розробці ІНП, ІПР учня з ООП |
• Підготувати індивідуальний навчальний план (ШП), індивідуальну • Оновлювати інформацію про учнів та ШП, ІПР |
Планування • Спланувати роботу на уроці та дібрати ресурси. • Обрати належний вид роботи згідно з ШП. • Визначити пріоритети |
Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби учня |
Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу допомогу вчителю |
Спостереження • Розробити чітку систему організації в інклюзивному класі та очікувань щодо навчальних можливостей учня з ООП. • Працювати відповідно до розробленої системи |
• Регулярно зустрічатися, щоб обгово • Обговорити реальний етап на |
• Працювати відповідно до системи • Документувати і звітувати вчителю (за потреби) |
Навчання • Виконувати план уроку, проводити навчання згідно з цим планом. • Спостерігати за процесом навчання, за потреби допомагати учням з ООП. • Залучати учнів з ООП до виконання окремих видів діяльності спільно з класом. • Моделювати навчальні методи й на лежну мову. • Надати асистентам ресурси |
• Чітко висловити результати • Обговорити конкретні стратегії, • Обговорити розташування робочого місця. • Обговорити необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООП |
• Додатково пояснювати учням з ООП, адаптувати завдання, враховуючи можливості учня з ООП, коригувати їхню навчальну діяльність. • Спостерігати за діяльністю учнів. • Формувати і сприяти закріпленню • Сприяти розвитку зв'язного мов • Вести спостереження, надавати |
Оцінка • Стежити за прогресом учнів з ООП • Стежити за виконанням ШП |
• Обговорити спостереження. • Обмінятись інформацією. • Обговорити пропозиції щодо допов |
• Спостерігати за поведінкою учнів • Збирати й записувати дані для подальшого оцінювання учня, робити доповнення до ШП. • Вносити пропозиції вчителю щодо завдань, розроблених для учня з ООП |
|
|
|
Звітування |
• Обговорити інформацію про учня. |
• Звітувати перед учителем щодо |
Звітувати перед батьками та шкільною |
• Дотримуватися конфіденційності |
сильних сторін учня з ООП, його |
командою |
|
досягнень та потреб. • Звітувати перед учителем стосовно поведінки учня та наслідків |
Мати інформацію про поточний стан |
Обговорювати інформацію про поточ- |
Брати участь у підготовці інформації |
справ |
ний стан справ |
про поточний стан справ |
Примітка: ООП — особливі освітні потреби; ШП — індивідуальний навчальний план;