A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

Прості рекомендації: як проводити заняття з дитиною з РАС

Дата: 21.11.2022 14:32
Кількість переглядів: 44

 

В логопедично-корекційній роботі з дітьми з РАС необхідно дотримуватися деяких правил:

1. ✅ ГРАЙТЕ

▪️Діти навчаються через гру, також через гру відбувається і розвиток мовлення.

▪️Спробуйте різні ігри, для того, щоб визначити яка чи які з них подобаються вашій дитині.

▪️Крім того, треба підібрати таку ігрову діяльність, яка сприяє соціальній взаємодії (спів по черзі, вірші, малювання, ліпка, сюжетно-рольова гра).

▪️Під час гри перебувайте поруч, щоб дитина могла краще бачити та чути вас.

2. ✅ РОЗМОВЛЯЙТЕ З ДИТИНОЮ НА ОДНІЙ МОВІ

▪️Наслідування звуків та ігровій поведінці вашої дитини буде сприяти більшій вокалізації та взаємодії.

▪️Наприклад, якщо ваша дитина відтворює якийся звук, то відреагуйте на нього таким же звуком і дочекайтеся зворотньої реакції. Можливо між вами розпочнеться «діалог».

▪️Це також може сприяти до початку наслідування дій за дорослим щоб виконувати дії по черзі.

3. ✅ ВИКОРИСТОВУЙТЕ ЖЕСТИ

▪️ Пояснюйте дитині речі за допомогою демонстрації, використовуючи жести та зображуючи руками. Жести та зоровий контакт можуть створювати основу для розвитку мовлення.

▪️Використовуйте жести при спілкуванні: «дивись!» - протягуйте руку, «так!»- кивайте головою.

▪️Використовуйте жести, які ваша дитина легко може імітувати (плескання в долоні, протягання руки).

▪️Також реагуйте і на жести вашої дитини: коли вона дивиться на іграшку або вказує на неї, передайте іграшку або почніть з нею грати разом.

▪️Дивіться або вказуйте на іграшку, яку ви хочете, перш ніж взяти її. Дитина має вчитися імітації.

4. ✅ ЗАЛИШТЕ «ПРОСТІР» ДЛЯ МОВЛЕННЯ ВАШОЇ ДИТИНИ

▪️Дуже важливо надати вашій дитині безліч можливостей для спілкування, навіть якщо вона не говорить.

▪️Коли ви ставите питання або бачите, що дитина чогось бажає, витримайте паузу в декілька секунд, дивлячись на неї.

▪️Не треба розуміти її з полуслова та виконувати всі бажання миттєво, дайте їй можливість висловити його словом або жестом. Слідкуйте за будь-яким рухом її тіла або звуком та реагуйте на них.

5. ✅ СТАВТЕ ПИТАННЯ

▪️Питання - це стандартний прийом, який підтверджує, що дитина зрозуміла сказане.

▪️На перших етапах розвитку мовлення слід використовувати питання Що? та Де?, а також питання, на які можна відповісти Так/ Ні.

▪️Не слід ставити питання постійно!

▪️Також уникайте складних питань на кштал «а який / яка цей предмет?».

6. ✅ СПРОСТІТЬ ВАШУ МОВУ

▪️Говоріть мало та повільно, навмисно підсилюючи артикуляцію, краще щоб дитина бачила ваші губи. Це допоможе дитині більш чітко розуміти те, про що ви говорите.

▪️Крім того, це сприяє наслідуванню вашої мови.

▪️Якщо ваша дитина не розмовляє, спробуйте говорити окремими словами (якщо малюк грає з м’ячем, просто скажіть «м‘яч», «кати»).

▪️Якщо дитина говорить окремими словами, то говоріть короткими фразами («кати м’яч», «кидай м’яч»).

7. ✅ КОРИСТУЙТЕСЯ ВІЗУАЛЬНОЮ ПІДТРИМКОЮ

▪️Візуальна підтримка може містити предмети, малюнки та групи зображень, які ваша дитина може використати для вираження своїх прохань та думок. Наприклад, картинка з бананом = я хочу банан; бере чоботи = я хочу гуляти.

8. ✅ ХВАЛІТЬ ДИТИНУ

завжди за співпрацю та увагу, навіть якщо вона не змогла зробити чи завершити завдання.

9. ✅ БУДЬТЕ ГНУЧКИМИ

▪️Пам’ятайте про те, що діти непостійні.

▪️Інколи складна поведінка може сигналізувати про перевтому або перевантаження.

▪️Вмійте скоротити або полегшити завдання.

Уривок з посібника В.С.Сандрикова «Логопедические игры и упражнения

для развития речи удетей с расстройствами

аутистического спектра» (2019).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора