Диспраксії
Праксис (цілеспрямовані вольові дії) має три етапи реалізації: формування задуму, планування дій, виконання та порівняння задуму із результатом. При дисфункції будь-якого з етапів виникає диспраксія.
Ознаки диспраксії у дітей 3-4 років:
Дитина не вміє стрибати на двох ногах чи стрибає не відриваючи ніг від землі;
Не вміє ходити на пальчиках і п‘ятках;
Часто падає, натикається на предмети, може ненавмисно робити боляче іншим дітям чи тваринам;
Не вміє застібати ґудзики і блискавку;
Не вміє кататися на самокаті, велобігу, триколісному велосипеді;
Любить їсти руками, їсть і п‘є неохайно, проливаючи і розсипаючи;
Не визначилася ведуча рука (діє однаково часто обома);
Рідко допомагає собі другою рукою, коли треба підтримати, поправити, дістати щось;
Частіше біжить ніж іде;
Не може намалювати головонога, простий хрест, коло, квадрат;
Не може розрізати папір, розфарбувати велику фігуру;
Не може побудувати вежу чи просту споруду за зразком;
Частини тіла показує не на собі, а на інших;
Використовує предмети не правильно (б‘є не тією стороною молотка чи розчісується не тією стороною гребінця);
Не може перелити воду з чашки у чашку;
Не може самостійно роздягнутися, одягнути штани і шкарпетки;
Не може спіймати м‘ячика, захистити обличчя вчасно від м‘ячика;
Не вміє дути, вишморкуватися;
Не може всидіти на місці - біжить, крутиться або сповзає, падає, не може втримати позу.