A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

БАТЬКАМ НА ЗАМІТКУ ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МАТЕМАТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ У ДІТЕЙ

Дата: 22.04.2022 19:08
Кількість переглядів: 98

Математичний розвиток відіграє велику роль у розвитку дитини. Формування математичних уявлень у дітей має унікальний ефект: сприяє розвитку пам’яті, мовлення, уяви; формує наполегливість, терпіння, творчий потенціал особистості; активно впливає на формування розумових дій, таких необхідних для пізнання навколишнього світу.

???? Розвиток математичних уявлень та знань потрібні людині у всіх сферах життя: у навчанні, роботі, господарстві та побуті, оскільки постійно приходиться оперувати арифметичними виразами, здійснювати рахунок та різні операції з числовими величинами. Арифметичні здібності при цьому відіграють дуже важливу роль у засвоєнні фізики, хімії, географії.

???? Проте, протягом останнього часу, спостерігається тенденція до збільшення кількості учнів, які мають труднощі до засвоєння математичних знань, характерних для дискалькулії.

Що таке дискалькулія?

? Коротко кажучи - це специфічний розлад, пов’язаний з труднощами у математичних обчисленнях (відніманні, додаванні, множенні, діленні), що проявляється у порушеннях розуміння логіки математичних дій, умови задачі, закономірностей перетворення чисел та їх співвідношення.

? Дискалькулія виражається у тому, що при пізнанні математичних значень дитина не може усвідомити для себе зміст деяких або навіть усіх математичних символів, які у них використовуються. Тому дитині необхідні спеціальні методи або інструменти, з допомогою яких вона зможе опанувати математичні знання.

? Дискалькулія часто виявляється в дітей з труднощами в засвоєнні навчальної програми: у дітей з сенсорними і моторними порушеннями, з тяжкими порушеннями мовлення, з інтелектуальною недостатністю.

? При виконанні знайомих математичних завдань таким дітям потрібна не тільки організуюча та спрямовуюча допомога, а частковий чи й повний розбір дій, що виконуються, спрощення завдань, спільне виконання завдань.

? Зрозуміло, що якщо дитина страждає від дискалькулії, то відчуває негативне відношення до «точних наук». Хронічне невстигання може позначитись на оволодінні предметами і гуманітарного циклу, а також стати причиною низького соціального статусу школяра. У такої дитини не складаються відносини з однолітками, а педагоги та батьки часто здійснюють на неї тиск через уявну лінь та відсутність старанності. У подальшому такі діти відчувають труднощі у виборі професії та самореалізації.

? Такі діти потребують від вчителів та батьків розуміння, витримки, особливої допомоги і підходу.

ПРОЯВИ ДИСКАЛЬКУЛІЇ

???? Діти з дискалькулією не можуть виконувати дії з числовими значеннями (плутають цифри та знаки), не вміють розкладати їх на доданки. Їм складно порівнювати кількість предметів, виконувати завдання, пов’язані з математичними обчисленнями та проводити обчислення по внутрішньому плану, тобто обчислювати «в умі».

???? Прояви дискалькулії можна визначити уже у дошкільному віці, коли в дитини починають розвиватися арифметичні здібності. По мірі розвитку дитини труднощі стають все більш очевидними.

???? Для перевірки дитині 5-7 років достатньо запропонувати порахувати будь-які предмети, після чого можна побачити, що виконання елементарних математичних дій викликає у дитини труднощі. Для дітей молодшого шкільного віку можна запропонувати порахувати від 10 до 20 (рахунок до 10 може бути бездоганний) або в межах заданих чисел (від 3 до 9; від 8 до 2); розкласти числа у порядку зростання чи зменшення; порівняти два числа; виконати прості дії додавання та віднімання; назвати геометричні фігури, класифікувати їх за кольором або розміром; визначити напрямок «вліво-вправо». Це дасть можливість визначити наявність чи відсутність ознак дискалькулії.

???? При дискалькулії важливо помітити її вчасно, тому батьки, як і учителі, повинні бути напоготові при виявленні утруднень та проявів, які можуть вказувати на це порушення.

???? Чим раніше ми запропонуємо дітям необхідні інструменти, які допоможуть їм адаптуватись до навчального процесу, тим більша ймовірність того, що вони зможуть оптимізувати свої розумові ресурси для навчання.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора