A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

Десять принципів, які допоможуть учителям працювати для розвитку сильних сторін учнів з особливими освітніми потребами

Дата: 04.07.2022 18:25
Кількість переглядів: 76

Принцип №1: самооцінка учнів напряму впливає на їхню успішність.

Завдання вчителя – запевнити дитину, що невдача у виконанні якогось завдання не означає, що вона не здібна взагалі. Ба більше, тільки на своїх помилках і можна виявити свої найкращі сторони й те, як їх можна покращити. Головне правило – не здаватися та прагнути вдосконалитися.

Принцип №2: демонстрація того, де саме учні можуть використати отримані знання.

Завдання вчителя – після оголошення теми уроку пояснити дітям, у якій галузі та як саме вони зможуть використати нові знання. Знаючи, для чого вони вивчають певну тему, учні стають більш умотивованими та зацікавленими.

Принцип №3: навчати мислити глобально.

Одна з найрозповсюдженіших помилок учителів – обмежуватися одним предметом, викладаючи тему.

Завдання вчителя – використати інші галузі науки для створення в учнів загальної картини. Наприклад, пояснюючи тему серцево-судинної системи на біології, учням старшої школи можна запропонувати поміркувати, за якими законами фізики кров переміщується судинами.

Принцип №4: закріпити знання допоможе практика.

Завдання вчителя – дати дітям можливість самостійно обрати, як проявити знання на практиці. Це може бути індивідуальний проєкт, за реалізацію якого відповідає сам учень, або ж груповий, де учні самі розподіляють ролі між собою: хтось – менеджер, хтось – розробник, хтось – дизайнер, хтось – доповідач… Так дитина обирає, з якої сторони вона хотіла би показати отримані знання.

Принцип №5: зворотний зв’язок.

Завдання вчителя – давати конкретні та своєчасні відгуки про роботу учнів. Це можна робити індивідуально або під час роботи: коли дитина виконує завдання, а вчитель допомагає та спрямовує її.

Принцип №6: очікування вчителя щодо успішності своїх учнів збігаються з очікуваннями батьків та самого учня.

Завдання вчителя – виявити, зрозуміти очікування батьків та учня й дотримуватися їх. Наприклад, якщо очікування батьків на поточний рік – це соціалізація дитини, то не потрібно акцентувати увагу на математиці.

Принцип №7: ставте перед учнями завдання, які вони в силі виконати за короткий час, аби побачити результат.

Завдання вчителя – створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини. Індивідуально дібрати матеріал для кожного учня відповідно до його рівня. Виконання всіх завдань учнем закріплює відчуття успіху, фіксує позитивне ставлення до навчання та підвищує мотивацію. Якщо дитині не давати відчувати радість від подолання посильних завдань, то вона втрачає цікавість, у неї зникає віра у власні сили.

Принцип №8: мікроклімат у колективі має важливе значення для підвищення успішності.

Завдання вчителя – створити в класі дружню атмосферу, де панують взаємоповага та підтримка.

Принцип №9: ненасильницьке спілкування.

Завдання вчителя – спостерігати за учнем без суджень і оцінок, виявляти почуття та потреби дитини та озвучувати свої прохання.

Принцип №10: нові методи оцінювання.

Завдання вчителя – не порівнювати дітей між собою. Відійти від оцінювання перед усім класом безпосередньо під час уроку, коли оцінку можуть почути інші діти. Оцінювання має відбуватися виключно індивідуально, про нього мають знати лише батьки учня, що дає відчуття рівності, чудово впливає на результативність, мотивацію та загальний психологічний стан дитини.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора