A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ ЩОДО МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ.

Дата: 11.04.2022 12:24
Кількість переглядів: 119

                                                         Фото без опису

 

 

Для малюка і для мами так важливо гратись разом! Ця гра – найрадісніший та комфортний спосіб пізнати світ.

 

Перше та головне питання – чому вчити? Ефективно передати дитині важливі знання про світ вдасться тільки, розклавши їх по полицях. Привчіть дитину (а також себе) до того, щоб заняття з нею були щоденно, хоча б по 10-15 хвилин. Деякі вправи можна виконувати по дорозі в магазин або в транспорті, можна задавати дитині запитання і завдання під час щоденної роботи вдома, тобто в повсякденному житті.

?? Слід почати роботу з вивчення предметів та їх якостей. Для зручності спілкування допустимі тематичні уроки – «одяг», «посуд», «меблі» і т.д., а також навчальні ігри – «Ведмедик/лялька одягається», «Я мию посуд» і т.д. Ці прості приклади приведуть до суті: малюк почне вільно орієнтуватись в формах, кольорах, схожості та відмінності, навчиться характеризувати предмети та його дії, порівнювати декілька предметів. Швидше буде збагачуватись словниковий запас.

?? Один з головних розділів домашнього навчання – розвиток мовлення. Пояснюйте малюку, як правильно вимовляти звуки та слова, будувати словосполучення та речення. Не забудьте і про частини мови. До речі, вчені підрахували, що прикметників у дитини набагато менше, ніж іменників та дієслів. Заповнити цю прогалину допоможе опис («Яка собака?», «Який автобус?»). Ваша мета – «заохотити» дитину говорити багато та правильно.

?? Прогулянки на дачі та на городі також можна використовувати для ігор та бесід з дитиною. У лісі чи парку намагайтесь максимально чітко називати кольори листочків, пеньків, гілок. Знайдіть на галявині три квітки (травинки, шишки). Спробуйте описати одну із них, а дитина нехай спробує здогадатись, про яку саме йде мова. Потім поміняйтесь ролями.

?? Попросіть дитину визначити характер дерев. Почніть розповідати самі – нехай малюк помітить, що вони різні. Одне – велике, інше – веселе, третє – сумне.

?? Запропонуйте дитині знайти два однакових листка (квітки, камінця). Якщо він впорається, розгляньте їх уважно. Нехай дитина переконається в тому, що як би не були схожі предмети, в кожному є неповторна відмінність.

?? Можна зіграти з дитиною в гру «Що, на що схоже та чому?». Гуляючи в лісі, задавайте йому такі запитання: «Листок на що схожий? Чим? На що схожі пеньок, гілка?». Відповідайте самі, але слухайте уважно і дитину.

?? З таких ігор народжується ще одне захоплююче заняття: вигадування та відгадування загадок.

?? Наступний вид вправ – скоромовки. Важливо, щоб діти зрозуміли, що важливо говорити не тільки швидко, але і чітко, зрозуміло для оточуючих. Скоромовки можна знайти в різних дитячих книжках.

???? Мила митися не вміла – Мила мило з рук не змила.

???? Росте липа біля Пилипа.

???? Біжать стежини поміж ожини.

???? Миші в шафі шаруділи

Шість шарфів шерстяних з`їли.

???? Ходить квочка коло кілочка,

Водить діточок коло квіточок.

???? Великі мурахи грали у шахи,

А маленькі мурашки — у шашки.

Запропонуйте дитині вимовити одну й ту саму фразу з різною інтонацією.

Подібні завдання допоможуть малюку розвинути мовлення, уяву, позбутися скутості.

Можна пограти з дитиною в такі ігри:

? «Один-багато»: дорослі називають предмети в однині, а дитина в множині (кубик-кубики, олівець-олівці).

? «Який? Яка? Яке?»: дорослі пропонують дитині описати іграшку або будь-який предмет (ложка – велика, металева, гарна).

? «Четвертий зайвий»: дорослі пропонують дитині визначити зайву картинку та пояснити свій вибір. Необхідно чотири картинки, три з яких відносяться до одного узагальнення (заєць, вовк, лисиця, кішка; сукня, спідниця, футболка, туфлі).

? «Вгадай перший звук в слові»: дорослі пропонують дитині визначити перший звук в вимовленому слові (кіт – [к], машина – [м]).

? «Придумай слово на звук []»: дорослі пропонують дитині придумати якомога більше слів на заданий звук.

? «Топ-хлоп»: дорослі вимовляють різноманітні мовленнєві звуки і пропонують дитині хлопнути в долоні, якщо він почує звук [] і тупнути ногою, якщо почує звук


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора