Навчання та домашні завдання під час війни.
Питання концентрації уваги та якісного навчання в умовах війни все ще актуальні для дітей та батьків. Психологиня Світлана Ройз розповіла, як організувати освітній процес та зрозуміти емоції дітей, щоб створити максимально комфортні умови для навчання.
???????????????? У стресі когнітивні функції пригнічуються. Дітям і дорослим може бути складно підтримувати концентрацію уваги та зосереджуватися.
Всі завдання варто починати із простих тілесних вправ (вони сприятимуть підвищенню дофаміну та відчуття безпеки), важливо дивитися на позу дитини — якщо поза не стійка (без опори), навчання даватиметься складніше.
??Якщо ви бачите, що дитина почала підгинати пальчики ніг (це свідчить про те, що втрачене відчуття опори) — важливо давати їй можливість тупати, стрибати, масажувати стопи.
??У дітей може погіршитися почерк.
??Є невелика кількість дітей, що внаслідок надзвичайних ситуацій стали навпаки більш організованими та успішними в навчанні — це також адаптація до стресу.
Всі заняття з дітьми будь-якого віку важливо розділити на малесенькі частини. І виконання кожної частини відмічати. Акцентуйте на тому, що — ти впорався/лася!
??Стрес робить нас безпорадним, тому будь-яка дія, будь-яка перемога впливатиме на тіло, емоції, розум, самосприйняття.
????Домашні завдання мають бути невеликими, ідеально — пов'язаними з будь-якими конкретними зараз діями (прив'язаними до реальності).
??Якщо дитина навчається онлайн і в неї нові вчителі, вона може пов'язувати саме з цими вчителями та предметами супротив змінам. Саме цих вчителів та заняття знецінювати. Це не має відношення до їхніх здібностей.
??Якщо дитина адаптується до нової школи, важливо пам'ятати про емоційну втому від нових контактів.
Чим більше в житті дітей і дорослих є того, що вони можуть зробити самі (поробки, тістечка, малюнки, будь-які проєкти) і одразу побачити результат — тим більше відчуття спокою і сили