A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

ДО УВАГИ БАТЬКІВ ТА ПЕДАГОГІВ ЕТАПИ СЛУХО-МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ (для дітей з нормальним слухом та типовим розвитком)

Дата: 07.10.2022 10:34
Кількість переглядів: 48

 

Від народження до 3 місяців:

• Реагує на гучні звуки

• Заспокоюється від лагідних голосів батьків

???? 3-6 місяців:

• Реагує на звук вашого голосу

• Повертає голову та дивиться у напрямку джерела звуків

• Грається брязкальцями та звуковими іграшками

???? 7-10 місяців:

• Реагує на власне ім’я

• Розуміє слова «мама», «тато», «ні», «так» та інші прості слова

• Повертає голову в напрямку звичних звуків, навіть коли не бачить, що відбувається: телефонний дзвінок, голос людини, гавкіт собаки, знайомі кроки та ін.

???? 11-15 місяців:

• На прохання шукає, або вказує на знайомий предмет

• Імітує та підбирає звуки власного мовлення (хоча часто незрозумілі), особливо у відповідь на людські голоси та гучні звуки

• Розуміє слова, правильно реагуючи на них

???? 15-18 місяців:

• На прохання показує предмети, наприклад, частини тіла

• Використовує декілька окремих слів; поки що не повних або неправильно вимовлених

• Виконує прості усні вказівки

???? 3 роки:

• Розуміє та використовує прості дієслова, займенники та прикметники: - йти, їсти, бігти, співати; - я, ти, він, вона; - великий, зелений, солодкий

• Автоматично визначає джерело звуку

• Часто використовує повні речення

• Словник складає приблизно 1000 слів

???? 4 роки:

• Може розповісти про події, що недавно відбулися

• Може виконати два нескладних доручень одне за одним: "Знайди свій черевик та постав його сюди."

???? 5 років:

• Дитина розмовляє зрозуміло, хоча деякі звуки вона може вимовляти неправильно – наприклад «Р» або шиплячі, особливо поряд з іншими приголосними

• Сторонні люди можуть зрозуміти більшість з того, що говорить дитина. Граматична будова її речень у більшості випадків співпадає з тією, якою користуються дорослі

• Дитина приймає участь в розмовах, хоча словник може бути недостатнім або навіть обмеженим

• Займенники використовуються правильно.

(Етапи розвитку мовлення надруковані з дозволу Асоціації Олександра Грехема Белла для глухих і слабочуючих (AG Bell))

Якщо дитина не показує відповідний її віку рівень мовлення та слухових реакцій, батьки повинні невідкладно проконсультуватись з лікарем-сурдологом

?? НАГАДУЄМО ??

Вже з 01.01.2022 р. діє Порядок скринінгу дітей, затверджений наказом міністерства здоров’я України №1144 від 09.06.2021, відповідно якому:

? Скринінг слуху новонароджених повинен бути проведений протягом 1-го місяця з дня народження дитини безпосередньо у закладі охорони здоров’я, в якому перебуває дитина після народження. Обстеженню підлягає 100% новонароджених!

? Скринінг слуху дітей раннього віку проводиться перед зарахуванням до закладів дошкільної освіти в закладі охорони здоров’я за місцем спостереження або надання медичних послуг дитині.

? По досягненню 6 річного віку проводиться скринінг слуху перед зарахуванням до першого класу загальної середньої освіти.

????Не дивлячись на військовий час, у м. Дніпрі таке обстеження можна пройти у деяких лікарнях та реабілітаційних центрах, ?? у тому числі ????в сурдослужбі ДОМРЦ (????вул. Паторжинського 13-А) безкоштовно (????тел. для запису 066-316-36-92, 068-341-64-20) ??.

Впровадження раннього скринінгу новонароджених дітей дозволяє виявити порушення слуху в ранньому віці. Це дасть змогу своєчасно розпочати реабілітацію малюка.

Доведена необхідність максимально раннього слухопротезування дітей з порушеннями слуху та існування "критичного" періоду для їх слухо-мовленнєвого розвитку.

Суттєва відмінність в слухо-мовленнєвому розвитку дітей, протезованих до 2-х років, у порівнянні з дітьми, протезованими у 2-4 роки, доведена.

Діти, протезовані до 2-х років, можуть досягти такого ж рівня розвитку мовлення як і їх однолітки з нормою слуху. При цьому надзвичайно важливо забезпечити дитині максимальну професійну підтримку.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора