A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

Збірник ігор «Граючись, долаємо стрес»

Дата: 07.06.2022 10:19
Кількість переглядів: 73

Ігри на знайомство та самопрезентацію

«Мій портрет та улюблене ім’я»

Мета: емоційне саморозкриття членів групи;

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 10 хвилин;

Обладнання та матеріали: папір, різнокольорові олівці;

Опис: дітям пропонується пригадати, як називають їх мама і тато, родичі, друзі. Потім вибрати найулюбленіше ім’я та намалювати свій портрет.

Інструкція для дітей: «У кожної людини є своє ім'я, хоча деякі з них повторюються. Напевно, у тебе є знайомі хлопчики і дівчатка, у яких однакові імена. Ви, напевно, помічали, що різні люди називають вас по-різному. Подумайте над цим і згадайте всі ті імена, якими вас називають, а потім знайдіть те ім'я, яке найбільше вам подобається та намалюйте свій портрет».

«Чарівна куля»

Мета: самопрезентація, можливість розповісти про себе і дізнатися більше про іншого.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 10 хвилин;

Обладнання та матеріали:повітряна кулька 

Опис: діти, передаючи «чарівну кулю» один - одному розповідають про те, що вони люблять.

Інструкція для дітей: «Давайте познайомимось і розповімо що-небудь про себе. Щоб нам було простіше, ми будемо користуватися чарівною кулею».

«Пелюстки ромашки»

Мета: навчитися розповідати про себе,  а також дізнаватися щось цікаве і нове про  друзів.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 10 хвилин;

Обладнання та матеріали: папір у вигляді «пелюсток ромашки», різнокольорові олівці;

Опис. Всім учасникам гри пропонується розповісти про те, що вони люблять та намалювати це на «пелюстках ромашки». Для цього кожному дається папір, який нагадує пелюстку ромашки.

Інструкція. Можна почати так: «На світі є те, що любиш тільки ти

(улюблена книга, улюблений мультфільм, улюблений одяг, улюблена іграшка)  поміркуй та намалюй це на пелюстці. А потім з цих «пелюсток» можна склеїти велику ромашку (наприклад, на великому ватмані), а 

посередині вклеїти фотографію вашої  групи. Ромашка буде нагадувати про те, що любите ви, ваші діти і друзі.

«Давай познайомимося»

Мета: познайомити членів групи, та створити невимушену атмосферу.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 10 хвилин;

Обладнання та матеріали: м’яч;

Опис: діти стають у коло. Ведучий починає гру словами: «М’яч швидше біжи. Як звуть тебе, скажи», кидаючи при цьому м'яч одному з гравців. Той ловить м'яч, називає своє ім'я, потім він кидає м'яч іншому гравцеві, при цьому знову вимовляються слова: «М’яч швидше біжи. Як звуть тебе, скажи» і т. д.

                  "Телефончик знайомства"

Мета:продовжити знайомство членів групи.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 7 хвилин;

Опис: гравці стають у коло. Ведучий говорить пошепки гравцеві, що стоїть ліворуч будь-яке ім'я. Це ім'я по ланцюжку дізнаються всі. Після цього ведучий говорить: «1,2,3, в коло біжи!» Гравці, чиє ім'я було названо 

повинні вибігти в коло, сусіди намагаються їх утримати. Ті, хто зміг вибігти в центр кола, розповідають трохи про себе, а хто не зміг, виконують завдання, які дають їм інші гравці. Гра повторюється, але вже з новими іменами.

 

Ігри на згуртованість колективу

«Різні привітання»

Мета: встановити контакт, створити емоційний комфорт в групі.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 3 – 7 хвилин;

Опис: учасникам пропонується привітатися самими різними способами. Ведучий показує, як це можна робити трьома способами:

1 спосіб — рукостискання;

2 спосіб — доторкнутися носами (спеціальний ескімоський спосіб привітання);

3 спосіб — обійми.

Потім діти пробують використовувати ці способи, щоб привітати один одного у грі.

Інструкція для дітей: «Зараз ми з вами будемо вітатися. Але вітатися незвично, спробуємо різні способи. 

Спочатку давайте потиснемо один одному руки. Постарайтеся підійти до кожного. Добре! А тепер привітаємося носами. Здивовані? Так вітаються ескімоси, уявляєте? Давайте я покажу, як саме. Зрозуміло? Починаємо! Ви молодці! А наостанок давайте міцно обіймемо один одного».

«Павутинка»

Мета: поглибити знайомство, формувати почуття спільності, вчитися підтримувати один одного.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 10 хвилин;

Обладнання та матеріали: клубок ниток;

Опис: у вихователя клубок ниток. Він пропонує кожному розповісти що-небудь про себе (улюблену іграшку, тварину тощо). Вихователь першим розповідає про себе, а потім затискає вільний кінець нитки в руці і кидає клубок дитині, що сидить навпроти. Так клубок передається далі, доки всі діти не розкажуть про себе. Після цього треба розпустити «павутинку». Для цього кожна дитина повинна повернути клубок попередній дитині, називаючи її ім’я та найважливіше, що запам'яталося про неї. 

 

Інструкція для дітей: «Я кидаю тобі клубочок, розкажи нам що-небудь про себе, але якщо ти не хочеш говорити, то просто візьми нитку в руку, назви своє ім'я, а клубок передай іншому».

«Дзеркало»

Мета: навчитися по-різному виражати свої почуття, а також відчувати настрій іншої людини.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 3 - 5 хвилин;

Опис: діти створюють групи по дві людини, і кожен з них по черзі грає роль «дзеркала», в якому відображаються емоції і почуття другого.

Інструкція для дітей: «Зараз ми пограємо в «Дзеркало». Станьте один проти одного. Один з вас буде дзеркалом, інший повинен показувати різні емоції і почуття. Той, хто буде дзеркалом, повинен як можна точніше повторити рухи партнера».

«Передай посмішку по колу»

Мета: емоційне розкріпачення, згуртування групи.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 7 хвилин;

Опис: учасники утворюють коло, беруться за руки. 

 

Починає гру ведучий: за годинниковою стрілкою повертається до сусіда зі словами: «Я дарую тобі свою посмішку». При цьому, звичайно ж, усміхається. Наступний учасник повторює те саме.

Інструкція для дітей: «Зараз, діти, давайте встанемо у велике і дружнє коло та візьмемося за руки. Так, відмінно! А тепер я почну, а ви продовжуйте за годинниковою стрілкою, по черзі. Потрібно щиро усміхнутися сусідові.

 

Ігри для зняття психоемоційної напруги

«Чарівний клубок»

Мета: концентрація уваги, зняття емоційної напруги.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 10 хвилин;

Обладнання та матеріали: клубки яскравої пряжі;

Опис: дитині можна запропонувати змотати в клубок яскраву пряжу. Розмір клубка з кожним разом може ставати все більше і більше. Дорослий повідомляє, що цей клубочок не простий, а чарівний. Як тільки хлопчик чи дівчинка починає його змотувати, він заспокоюється. Коли подібна гра стане для дітей звичною, вони самі 

обов'язково будуть просити дорослого дати їм «чарівні нитки» всякий раз, як відчують: смуток або втому.

«Спонтанне малювання»

Мета: розвиток фантазії, усвідомлення негативних переживань, зняття емоційної напруги.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 10 - 15 хвилин;

Обладнання та матеріали: аркуші паперу різної форми (коло, квадрат, трикутник, прямокутник), ножиці, фарби, олівці, різноманітні матеріали для аплікації.

Опис: у приміщенні включається приглушене світло, приємна тиха музика. Дитина може малювати все, що їй захочеться, прикрашати малюнок аплікацією.

Коментар: спонтанне малювання знімає психологічне напруження, актуалізує почуття міри - дитина зупиняється, коли розуміє, що експериментувати не варто. Почуття відображаються на папері.

 

 «Торт»

Мета: профілактика психоемоційного напруження; розслаблення, зниження м'язового напруження та перевтоми, формування групової згуртованості;

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 10 хвилин;

Обладнання та матеріали: килим, паперові квіти;

Опис: вибирається бажаючий, який лягає на килимок. Вихователь говорить: «Зараз ми будемо робити з тебе торт». Один учасник – борошно, інший – цукор, третій – молоко, четвертий – масло і т. д. Вихователь – кухар, зараз він приготує чудове блюдо. Спочатку треба замісити тісто. Потрібно борошно – «мука» руками посипає тіло лежачого, злегка масажуючи і пощипуючи його. Тепер потрібно молоко – «молоко» розливається руками по тілу, погладжуючи його. Необхідний цукор – він «посипає» тіло, і трохи солі – трохи, ніжно доторкається до голови, рук, ніг. Кухар «замішує» тісто, гарненько розминаючи його. Тепер «тісто» кладуть у піч і воно там піднімається - дитина лежить та  спокійно  дихає, всіх то готували його - теж дихають, як «тісто». Нарешті торт готовий. Щоб торт був гарним, треба його прикрасити кремовими квітами. Всі учасники, торкаючись до «торта», дарують йому свою квітку. Торт надзвичайно гарний!

 

«Подушка»

Мета: профілактика психоемоційного напруження; розслаблення, зниження м'язового напруження та перевтоми.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 5 – 10 хвилин;

Обладнання та матеріали: подушка, вибивалка;

Опис: дітям пропонується вибити пил з подушки. «Наша подушка стала курна! Давайте допоможемо їй стати чистою і пухнастою». Діти вибивають подушку, тим самим знімаючи свою м'язову напругу.

«Редиска і огірок»

Мета:профілактика психоемоційного напруження; розвиток у дітей уміння усвідомлювати свої емоції і розпізнавати настрій однолітків.

Вік: 4 – 5 років;

Тривалість: 3 - 4 хвилини;

Обладнання та матеріали: м'яч;

Опис: діти передають по колу м'яч, при цьому називаючи один одного різними необразливими словами. Це можуть бути назви дерев, фруктів, грибів, квітів...

Кожне звернення обов'язково повинно починатися зі слів  

«А ти...». Наприклад «А ти морквина». У заключному колі вправи учасники обов'язково говорять своєму сусідові що-небудь приємне, наприклад: «А ти моя радість!

Ігри – релаксації

Гра - релаксація: «Морозиво»


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора