A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

Розвинений фонематичний слух - основна умова успішного засвоєння дитиною рідної мови.

Вправи на розрізнення звуків навколишніх шумів:


- «Дізнайся по звуку» (на слух визначити природу звуку: перегортання книги, удар предметом про предмет і.т.д.);

- «Знайди предмет» (найті предмет, орієнтуючись на гучність ударів ведучого);

- «Тихо-голосно» (зоответственно звучанням дитина виконує різні рухи: наприклад, під тихий звук йде на носочках, під гучний - повним кроком).
Розпізнавання по беззвучної артикуляції голосних звуків . Роботу починаю з уточнення артикуляції голосних звуків. Голосний звук виділяємо на основі звукоподражаний з використанням картинок, моделей артикуляції звуків.

 - «Четвертий зайвий»: з чотирьох слів, чітко виголошених мною, дитина повинна назвати те, яке відрізняється від інших: канава-канава-какао-канава; кому-кому-кіт-ком;

 

Завдання на розвиток слухової уваги.

 ”Спіймай слово”:  плесни в долоні, коли почуєш слово дощ. Слова: хмара, ліс, весна, борщ, весна, дощ, зошит, кущ, річка, хвощ, чоботи, дощ, калюжа, дощ, вода.

“ Спіймай заданий звук”: я буду називати звуки, а ти будеш ловити лише звук «…». слухай уважно, коли почуєш звук «…» – «лови» його, плескай у долоні.

Звуки:

[С] – а о с и е у с і у е а а с с о и с и е

 [А] – і е а и і о і е у у а и е і и а о и е а

 [Л’] – л л л л’ л л л л’ л л л’ л’ л л л л

 [С] – с ш з с ц ч с ж з ц с ш ш с щ ц с

 [Ж] – ж з з дж ж ч щ ж з ш ж ж ш з ч ж

 [П] – п б д п’ в б п б п п’ п’ п п б б п

”Спіймай склад”: я буду називати склади, а ти будеш ловити лише склад «…», слухай уважно, коли почуєш склад «…» – «лови» його, плескай у долоні.

 [СУ] – са шу зу са ци чу су жо зе ці со ше ши си ца су

 [АК] – ла ак ло ал ак кла га ак іг уг ак ог

[ШЕ] – еш же ше зе зе ше дже еш же че ще же зе ше же еш же ше зе:

 “Спіймай слово” : я буду називати слова, а ти будеш ловити лише ті, де є звук «…». Слухай уважно, коли почуєш звук «…» у слові – «лови» його, плескай у долоні.

[О] дорога, мир, дім, сорока, кіт, сова, вінок, опосум, пар, родина.

 [І] сім, блакитний, підкова, сірий, зоопарк, хижак, ніч, собака, піч.

 

Визначення першого звука в слові:

 

 

 

 

Розвиток фонематичних уявлень, звукового аналізу та синтезу.

 

”Придумай слово”:  дібрати слова на кожен звук, який входить до складу слова . Наприклад: П А Р – парта (постіль, паровоз, приклад), ананас (абрикос, артист, автобус), розетка (роги, рукава, рукавиці, ромашка).

К Р А Н – колір (корабель, крокодил, карась), радіо (редиска, Роман), апельсин (аптека, арена, Артемон), ножиці (новини, нитки).

В Е С Н А – вовк (ворота, ворог, вода), електропоїзд (електрика, електроніка), садок (сир, син, соловей), носоріг (намисто, нога, нота), акваріум (акула, айстра, актор).

” Придумай слово із заданих звуків”

Р, Б, И, А;

К, Т, І;

С, М, О;

О, О, Р, Б, Т;

І, Т, И, Д;

 

”Встав потрібну літеру та прочитай слово”

 

 

 

 

” Збери слово із літер” ( слова в ркужечках)

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора