A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

Про важливість ранкової гімнастики в режимі дня дітей

Про важливість ранкової гімнастики в режимі дня дітей

       Тривалий карантин – значне випробування для всієї родини. змінився звичайний режим дня, наша рухова активність зменшилась. Але, є і плюси: сидячи вдома на карантині можна більше часу приділити дітям і навчити їх (та й себе) гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них. Тим паче, на час карантину спортивні та фітнес-зали закриті, а діти не відвідують уроки фізкультури.

      Фізична активність – це запорука гарного самопочуття. Для цього необов'язково ходити в спортивний зал, виходити на пробіжку, стадіон тощо, але приділити 15-20 хвилин зарядці – обов'язковий пункт для початку продуктивного дня не тільки для дітей, а й дорослих.

     Одним з найважливіших фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі дня є ранкова гімнастика. Завдання ранкової гімнастики полягає в тому, щоб активізувати діяльність організму, зміцнити серцево-судинну систему, підвищити імунітет, поліпшити координацію рухів. Щоденна ранкова гімнастика сприятливо впливає на весь організм дитини, чинить позитивний вплив на закріплення правильної постави, гарної ходи, попереджує виникнення плоскостопості. Привчає дітей проявляти вольові зусилля, виробляє наполегливість, дисциплінованість. Діти набувають корисної звички щодня зранку виконувати фізичні вправи, які сприяють виникненню почуття бадьорості, емоційного підйому на весь день і сприяють організованому початку дня дітей.

      Для проведення гімнастики підбираються вправи, котрі включають деякі основні рухи (переважно ходьба на місці, підскоки, вправи на рівновагу), рухливі ігри, загальнорозвиваючі вправи, залежно від віку дитини. Послідовність вправ має забезпечити поступове посилення функціональної діяльності організму і різносторонній вплив на різні м'язові групи. З них першими подаються вправи для рук і плечового поясу, потім вправи, спрямовані на розвиток м'язових груп тулуба і ніг (повороти, нахили, присідання, махи ногами, відведення ніг вперед, назад, в сторони, стискання і розмикання пальців ніг тощо). Загальнорозвиваючі вправи проводяться з різних вихідних положень. Закінчується ранкова гімнастика найпростішими дихальними вправами.

     Поєднання фізичних вправ, підібраних у зазначеному порядку, становить так званий комплекс. Один і той же комплекс ранкової гімнастики слід повторювати протягом двох тижнів. Комплекси, особливо для дітей молодшого віку, варто оформити єдиним сюжетом. Дорослий повинен творчо підходити до використання сюжету: щоб він не набридав дітям, в одні й ті ж дії вводяться нові образи («Пташки», «Метелики», «Літаки» тощо).

      Виконання кожного нового комплексу протікатиме зазвичай повільніше, так як діти не відразу запам'ятовують послідовність вправ. Тому деякі вправи спочатку можна проробляти в більш повільному темпі. Як тільки дитина засвоїть усі вправи комплексу, треба домагатися проведення їх в енергійному темпі. Для ранкової гімнастики обирають зазвичай знайомі дітям вправи, або нескладні вправи, які не потребують вдумливого розучування.

     Вчені довели, що навіть 10-хвилинна гімнастика зранку здатна поліпшити кровообіг. Це впливає на зовнішній вигляд та навіть на працездатність, адже кров краще циркулює мозком, поліпшує концентрацію уваги і прискорює розумові процеси.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора