A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

ПРОФІЛАКТИКА ТА КОРЕКЦІЯ ДИСКАЛЬКУЛІЇ

Дата: 05.05.2022 12:27
Кількість переглядів: 72

 

 

 

Запобіжні заходи по профілактиці дискалькулії можна проводити вже у ранньому дошкільному віці, починаючи навчання елементарній математиці в ігровій формі.

???? Дорослі повинні наочно демонструвати дитині як перераховувати предмети, форми та виконувати елементарні математичні завдання. Наприклад, під час прогулянки дитині пропонують порахувати жовті кульбабки чи кількість яблук на гілці. Навчаючи дитину рахунку, необхідно чітко промовляти назву цифр. Показувати кількість предметів дитині можна на пальцях. Поступово дитину вчать співвідносити кількість предметів з конкретною цифрою.

???? Щоб у дитини не розвилась дискалькулія, її потрібно навчати правилам рахунку та порядку математичних дій. Дитині пропонується при перерахунку предметів говорити підсумкове число («Скільки всього яблук росте? Правильно, три!»). Необхідно приділяти особливу увагу розвитку зорової пам’яті, дрібної моторики, координації рухів: проводити пальчикові та рухливі ігри, збирати розрізні картинки, кубики, пазли, грати з дрібними деталями конструктора, виконувати різні види шнурування, нанизувати намистинки, визначати форму та колір намистин. Дуже ефективна в цьому відношенні продуктивна діяльність дитини - ліпка, малювання, аплікація, виготовлення поробок, орігамі.

???? Важливо слідкувати за правильністю вживання дитиною тих чи інших математичних термінів та позначень і у разі виникнення помилки спокійно її виправляти.

?? ВАЖЛИВО

Для попередження шкільної неуспішності потрібно застосовувати діагностичні методики, які дозволяють виявити порушення рахунку у дитини.

??????Пропонуємо приклади завдань, спрямованих на виявлення у дітей рівня розвитку пам’яті, уваги, мислення, просторових і часових уявлень як складових комплексної діагностики сформованості математичних уявлень та понять.

Ускладнення завдань може відбуватись за рахунок зміни об’єктів (натуральні предмети, їх зображення, геометричні фігури, знаково-символічні об’єкти), збільшення кількості предметів у групі, кількості груп, наявність декількох можливих варіантів групування.

Можливе використання поліфункціональних завдань, наприклад:

?? у лівому верхньому куті намалюй стільки трикутників, скільки вікон у цій кімнаті (орієнтування на площині, аркуші, рахунок у межах 10, знання геометричних фігур, уміння їх зображати);

?? напиши цифру, яка відповідає кількості фігур на малюнку (уміння співвідносити предметну множину, число і цифру);

?? в правому нижньому куточку намалюй 5 кружечків, розфарбуй їх так, щоб синій знаходився зліва від жовтого та справа від зеленого і т.п. (орієнтування на площині, знання назв геометричних фігур, уміння їх зображати).

?? Чим раніше ми виявимо проблему і дамо дитині необхідний інструментарій для адаптації до навчання, тим більше шансів запобігти формуванню у неї низької самооцінки (через неуспішність) та більш складних порушень.

Спеціальні вправи для стимуляції мозку дітей з дискалькулією із застосуванням захопливих ігор та клінічних вправ допоможуть стимулювати область мозку із структурними порушеннями.

?? Окремо хочеться наголосити, що вчасно розпочаті регулярні заняття з фахівцем допоможуть подолати прояви дискалькулії та підвищити успішність дитини.

Для корекційних занять розробляються спеціальні ігрові вправи, що навчають лічбі, рахунку, паралельно розвиваючи мову та мислення дитини, її музичні, зображувальні, навчальні здібності.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора