A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Інклюзивно-ресурсний центр №8 Святошинського району м. Києва

ПОРАДИ БАТЬКАМ ІГРИ ТА ВПРАВИ ДЛЯ ПОДОЛАННЯ ДИСКАЛЬКУЛІЇ

Дата: 10.05.2022 11:35
Кількість переглядів: 44

Як вже згадувалось у попередньому матеріалі, дискалькулію можна і треба корегувати. Роботу з її подолання потрібно починати якомога раніше. Це допоможе підвищити успішність вашої дитини.

Для корекційних занять розробляються спеціальні ігрові вправи, що навчають лічбі, рахунку, паралельно розвиваючи мову та мислення дитини, його музикальні, зображувальні, навчальні здібності.

Робота з подолання дискалькулії повинна носити комплексний характер та охоплювати такі напрямки:

? формування сприйняття та уявлень (зорово-просторових та часових уявлень, слухового сприйняття);

? розвиток дрібної моторики рук;

? формування зорової моторики;

? формування зорово-моторної, слухо-моторної координації та ритму;

? корекція порушень аналізу та синтезу, мисленнєвих операцій порівняння, узагальнення;

? формування здатності до символізації;

? розвиток логічних операцій, класифікації, здатності до умовиводів;

? формування мовних передумов опанування математичних знань, умінь, навичок;

? інтеграція мовних та безмовних функцій у процесі виконання математичних завдань

При опануванні дітьми складною структурою поняття числа та цифри доречно використовувати ігри та логічні вправи з цифрами, враховуючи наступну послідовність у роботі:

? дотикове дослідження (обмацування) об’ємного зображення цифри (дерев’яного, пластмасового, картонного, з наждачного паперу);

? розвиток уміння знаходити певну цифру серед геометричних фігур, букв, серед інших цифр;

? обведення та штрихування зображення цифри;

? викладання цифри з насіння соняшника, гороху та квасолі на піску;

? ліплення цифри з тіста, пластиліну, глини, конструювання цифри з проволоки, сірників, рахункових паличок, мозаїки;

? конструювання цифр з частин (використання конструктора «Цифри», його можна виготовити з картону, дерева, а також для цього можна розрізати на частини цифри з пінополістиролу та ін.);

? конструювання цифри з допомогою кубиків «Цифри»;

? написання цифр у зошиті з великою кліткою за опорними крапками;

? співвідношення цифри з кількістю пальців;

? співвідношення цифри з предметними множинами.

Пропонуємо практичні вправи, які допоможуть у формуванні математичних навичок

? Розвиток сприйняття кольору, форми, розміру, кількісних уявлень:

?? Сортування геометричних фігур за певними ознаками (колір, розмір).

?? «Розклади сумочки по своїм місцям» (орієнтуватись на колір).

?? «Знайди за описом».

?? «Визнач, чий силует».

?? Розкладання предметів у порядку зростання чи зменшення по довжині, ширині, товщині, висоті.

?? Рахунок предметів, рухів, звуків.

?? «Розклади по коробочкам» (геометричні фігури різного кольору та розміру).

?? «Чим схожі та чим відрізняються дві фігури».

?? «На що схожі цифри».

? Розвиток просторового сприйняття, зорової та слухової пам’яті:

?? Називання та визначення правої і лівої сторони, руки, тощо.

?? Визначення предмету, що лежить справа, зліва.

?? Впізнавання зашумлених предметів.

?? «Покажи, назви та порівняй» (зображення, накладені одне на одне).

?? «Визнач чого не стало» (ховаються геометричні фігури та цифри).

?? «Назви попереднє/наступне число від вказаного».

?? «Рахуй від… до…».

?? «Відтвори ряд геометричних фігур, цифр».

?? «Запам’ятай цифру та знайди її серед інших (ускладнення-збільшення кількості цифр, посилення оптичної складності, наприклад, спочатку потрібно знайти цифру 1 серед цифр 5, 6, 7, а потім її ж серед цифр 4, 7)».

?? «Повтори ряд цифр у зворотному порядку».

?? «Відтвори ритм».

?? «Плескай, як я», «Плескай стільки ж» (картки з цифрами).

?? «Назви «сусідів» цифри» (3, 5, 2).

?? «Назви пропущене число серед названих чисел».

? Розвиток уявлення про образ цифр та математичних знаків:

?? Заучування скоромовок та віршів з математичною термінологією.

?? «Знайди цифру серед інших графічних знаків (букв)».

?? «Напиши цифру» (перенести вербальний образ у графічний).

?? «Впізнай цифру» (серед написаних цифр при дзеркальному зображенні елементів).

?? Впізнавання правильно написаних цифр при дзеркальному розміщенні елементів.

?? Обведення та штрихування цифр, математичних знаків.

?? Ліпка, аплікація та вирізання цифр.

?? «Знайди потрібну цифру серед графічно схожих».

?? «Знайди вірно написану цифру».

?? «Знайди, намалюй та розфарбуй подібну цифру».

?? «Скільки разів прокувала зозуля? Знайди потрібну цифру (меншу/більшу)».

?? «З’єднай картинки з однаковою кількістю предметів».

?? «Розфарбуй ось скільки предметів (демонструється чи промовляється 3, 5, 2)».

? Розвиток уміння виконувати математичні операції:

?? «Веселі чоловічки».

?? «Порівняй множини предметів».

?? «Склади та розв’яжи задачу» (по наочній ситуації, за малюнком).

?? «Як може вийти число 6» (склад чисел).

? Розвиток логічних операцій:

?? Порівняння: «Хто найвищий?», «Покажи дітей по порядку».

?? Порядкове значення числа: «Визнач хто з дітей який по черзі».

?? Класифікація: «Четвертий зайвий», «Покажи фігури, але не круглі», «Покажи які тварини живуть у зоопарку», «Покажи, що найлегше», «У що грають взимку», «Покажи, хто може літати».

?? Класифікація предметів на основі функціональних ознак.

?? Класифікація предметів на основі родових ознак.

?? Ігри та логічні вправи з числами та цифрами.

?? «Чим відрізняються картинки?»

? Розвиток лексики та граматики:

?? «Чого не стало» (з ряду предметів зникає 1-2 предмети, дитина повинна їх визначити, назвати).

?? «Один-багато» (вживати числівники з іменниками у множині та однині).

?? «Який з чого» (сік з яблук - яблучний, а з малини? а з винограду, а зі слив? і т.п.).

?? «Скнара» (У мене є ручка, а у тебе немає … /ручки; олівця, сумки/ і ін.).

Бажаємо успіхів!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора